Nyhedsbrev 19.03.2017

Hej alle sammen

Her lidt nyt fra TAGASKOLEN

Vi er kommet et godt stykke ind i det nye år. Faktisk så langt, at det er blevet forår. Forår betyder, at havesæsonen snart begynder. Hvilket gør, at vi snart skal ud i kolonihaven og have sået og plantet en masse ting. Der bliver en lille ændring med vores kolonihavehold, fordi vi har fået en ny kolonihave, som er i noget bedre stand end vores tidligere. Vi glæder os meget til, at komme derud og se alt pible op.

Vi har i den seneste periode haft mange praktikker hos forskellige erhvervsdrivende. Vi kan bl.a. nævne Dyreværnet (dyrepasser), Amager Billand (mekaniker), Den grønne pote (dyrehandel), Matas, Karamelleriet (karamelproduktion), Bonderen (gartner), Plejecenter, Reno (skraldemand), Bullit Cykler (cykelmekaniker) og meget andet. Vi vil gerne sige tak til alle de fantastiske praktiksteder, som tager godt imod vore unge mennesker.

En af vores nye undervisere Signe har en stor passion for at svømme. Dette har smittet af på en del af vores unge. Vi har oprette et svømmehold, hvor de unge en gang om ugen tager i Bellahøj svømmehal og svømmer. Det er i det hele taget nogle meget aktive unge mennesker, der er på TAGASKOLEN lige nu. Ud over det ”normale” træning i Fitness World, er vi blevet nødt til, at oprette et løbehold mandag eftermiddag, og der har været yoga til klubeftermiddag, da nogle unge ikke kan få nok træning og motion.

Sidste uge var vi ude og kigge på de lokaler, der ligger lige over for vores afdeling på Amagerbrogade 96B. Det er vores håb, at der kommer lidt flere unge studerende til vores Amagerafdeling efter sommerferien, derfor vil vi gerne have lidt flere lokaler derude.

På personalefronten er der også nyheder. Stine, som er ansat på 3. sals afdelingen, har pr. 1. april valgt at starte nyt job, og stopper derfor på TAGASKOLEN. Vi har ansat Rico, som i mange år har undervist i engelsk på AVU på VUC. Han har stor erfaring med målgruppen, og vil styrke skolens faglige profil. Stine skal have et stort tillykke med nyt job og held og lykke fremover.

Til sidst vil jeg lige nævne, at August fra vores 1. sals afdeling på Esromgade har lavet en reklamefilm om TAGASKOLEN. Hvis i ikke har set den, syntes jeg i skal gå ind på vores facebook side og se hans produkt. Jeg må sige, at jeg personligt er ret imponeret over resultatet, ikke kun på grund af indholdet, men også grundet hans professionelle produkt.

Mange hilsner

Espen og de andre flotte mennesker fra TAGASKOLEN