Nyhedsbrev 31.10.2016

Man skulle ikke tro, at det er efterår. Det er jo helt sommerligt med sol og dejlige temperaturer.

Vi har i en periode haft lidt udskiftninger på personalefronten, specielt på Amager. Det er ikke slut. Vi har, efter ønske fra blandet andet de studerende, valgt at ryste posen en forhåbentligt sidste gang i år. Der var et ønske om, at der også kom et kvindeligt islæt på Amager, derfor har vi ansat Margith, som skal varetage undervisningen på Amager sammen med Tomas Ravn og Rasmus Grasø.

Thomas Holt kommer til at være primært på 3. sal sammen med Stine. Dette gør, at vi nu har 3 gode teams, hvor der også er en bedre kønsfordeling.

Selvom der har været flere rokader i dette skoleår, er vi kommet vildt godt ind i efteråret. De unge arbejder godt, ihærdigt og målrettet med deres opgaver. Et godt eksempel på dette er en af vores studerende, der har været i praktik på Royal Unibrew, som ligger I Faxe. Han skulle bruge 2,5 time hver vej for at komme i praktik, dvs. at han er stået op hverdag i en uge kl 3.30 for at møde til tiden kl 6.30, dette fordi det har været hans drømmepraktik, så længe han kan huske. Det, syntes jeg, er godt gået. Der har været stor aktivitet i kolonihaven, hvor 3. sal hver uge er af sted med 4 unge og 1. salen er af sted med 10. Det er rigtig dejligt at se, hvordan de kaster sig over det praktiske arbejde, og hvor flot haven bliver.

Vi har i år taget imod en del nye unge, som helt fra start meget aktivt tager del i STU-livet, særligt når vi afholder sociale arrangementer. Vi har i år bl.a. hygget i Nørrebroparken, været i Tivoli og besøgt Puls1, alle aktiviteter med stor tilslutning. Vi arbejder ihærdigt på at få så mange unge som muligt tilknyttet Puls1, da det er et fantastisk sted for de unge at mødes og være sammen. Det ser heldigvis ud til at give pote, da flere af dem i forrige weekend tog til fest sammen på Puls1 lørdag aften.

På vores 3 afdelinger går det godt, vi er tæt på maksimum på 1. salen af hvad vi vil mene er pædagogisk forsvarligt. På 3 sal er vi også snart ved at være fyldt op. På Amager er der stadigvæk mange pladser og Thomas Ravn og Margith vil gerne have lidt mere at rive i.

I næste uge skal vi til uddannelsesmesse i Roskilde, her skal vi udbrede TAGASKOLENS ”budskab” på bedste vis. Vi vil her blandt andet fortælle, at vi de sidste 2 skoleår har haft hele 41% af vores studerende op til prøver på G og D niveau. Endvidere vil et par af vores studerende deltage, så de kan fortælle om dagligdagen på TAGASKOLEN. Jeg håber, vi ses der ude.