TAGASKOLEN Bornholm

TAGASKOLEN Bornholm er en STU-skole, som primært underviser unge med indlæringsvanskeligheder, psykisk sårbare unge samt unge med gennemgribende udviklingsforstyrrelse inden for autisme eller ADHD-spektret. Alle studerende kan have komorbiditet.
Der er pt. ca. 25 studerende på TAGASKOLEN Bornholm. TAGASKOLEN har også afdelinger i København og i Helsingør.

TAGASKOLEN bygger på værdier omhandlende nærvær, tillid, anerkendelse og ansvar for sig selv og fællesskabet.

På TAGASKOLEN Bornholm møder du et trygt miljø, som er rart at være i. Vores undervisergruppe har mange års erfaring indenfor målgruppen, og vores tilgang beror på, at vi har dig i centrum som en del af fællesskabet. Vi tilstræber at have et mindre studiemiljø, hvor vi alle kender hinanden.

Udover undervisning og mulighed for at gå til prøve i boglige fag, tilbyder vi kreative fag, E-Sport, udendørsliv, japansk, køkkenhave, ADL (Almen Daglig Livsførelse), Negle, madkundskab, forskellige former for træning: løb, fitness, cykling, gåhold mv.

Skolen ligger tæt på offentlig transport, by, skov og strand i Rønne.

Skoleleder

Tlf.: +45 20681346