TAGASKOLEN Helsingør

TAGASKOLEN Helsingør er en STU med et bredt udgangspunkt, der blandt andet rummer undervisning af unge med indlæringsvanskeligheder, psykisk sårbare unge samt unge med gennemgribende udviklingsforstyrrelse inden for autisme eller ADHD-spektret.

Der er pt. ca. 35 studerende på TAGASKOLEN Helsingør.

TAGASKOLEN har også afdelinger på Amager, Nørrebro, Valby og på Bornholm.

TAGASKOLEN bygger på værdier omhandlende nærvær, tillid, anerkendelse og ansvar for sig selv i fællesskabet.

På TAGASKOLEN Helsingør møder du et trygt miljø, som er rart at være i. Vores undervisergruppe har mange års erfaring indenfor målgruppen, og vores tilgang beror på, at vi har dig i centrum som en del af fællesskabet. Vi tilstræber at have et mindre studiemiljø, hvor vi alle kender hinanden.

Udover undervisning og mulighed for at gå til prøve i fagfaglige fag op til HF-niveau, tilbyder vi blandt andet kreative fag, praktikfag, ADL, brætspil, golf, fitness, svømning, badminton, musik, D&D, botræning, afspænding, mediefag, religion, psykologi, japansk, nyhedsfag, socialfag og historie.

Ungegruppen er hovedsageligt bosiddende i Helsingør, Fredensborg eller Gribskov Kommune.

Skolen ligger centralt ved Axeltorv, er fordelt på 2 etager på samlet 550 kvadratmeter, er lettilgængeligt og tæt på offentlig transport.

Du er altid velkommen til at kontakte afdelingsleder Janus for en uforpligtende snak om, hvorvidt Tagaskolen kunne være relevant for dig.

Skoleleder

Tlf.: +45 20681346