Sociale og personlige
kompetencer

De studerende arbejder også med udvikling af deres sociale og personlige kompetencer. Der er hele tiden fokus på udvikling af disse kompetencer og der arbejdes kontinuerligt med dem i dagligdagen, det sker bl.a. i ugentlig samtale med kontaktunderviser og gennem samværet med skolens øvrige studerende.

TAGASKOLEN tilbyder et aktivt ungdomsmiljø i en tryg atmosfære, hvor de unge kan gøre sig nye sociale erfaringer.

Vi arrangerer forskellige aktiviteter, hvoraf nogle er obligatoriske, og andre er frivillige. Når en skoledag er slut, er de studerende altid velkomne til at blive på skolen og hygge sig med spil eller andre sociale aktiviteter. Det er et tilbud, som mange studerende benytter.

Vi har en ugentlig klubeftermiddag, hvor vi arrangerer forskellige aktiviteter, det kan f.eks. være klatring, bræt- eller computerspil, dans, bolsjekogning eller lignende.

Som studerende er du altid meget velkommen til at komme med forslag til, hvad vi skal lave. Vi støtter op om de studerendes fritidsaktiviteter og hjælper dem med at lave deres egne arrangementer hjemme hos dem selv.