Nyhedsbrev 24.02.2015

Selvom det stadig er koldt og der falder en lille sne- eller sludbyge en gang i mellem, så kan man godt mærke, at foråret er på vej. Det er ikke længere mørkt når vi møder i skole, og det er stadigvæk lyst, når vi går hjem. Vi har været ude og kigge i kolonihaven og de små forårsblomster titter op. Det er dejligt og opmuntrende.

Der starter en ny studerende på TAGASKOLEN d. 1. marts. Vi glæder os meget til at lære ham at kende, mange gange velkommen til ham.

Mange af de unge ”hænger ud” efter skole, hvor de spiller forskellige spil på PC eller PlayStation. Vi er derfor gået i gang med at indrette et nyt computerrum. Dette skal selvfølgelig bruges til undervisning, men vi forventer, at de unge vil gøre god brug af det i fritiden.

Onsdagsklub eftermiddagene er i fuld gang, de unge har i denne periode været på Let´s play, vi har set film og lavet mad sammen.

Vi har også haft fællesspisning for nuværende og gamle studerende, her blev der lavet sushi i lange baner. Det var de studerende, der selv lavede maden, og det blev virkelig vellykket. Man skulle tro, de havde arbejdet på en sushirestaurant.

Den 17. april holder vi reception på TAGASKOLEN, her skal vi indvie vore lokaler, selvom det nu er 8 måneder, siden vi flyttede ind i dem. Det bliver forhåbentlig en dejlig dag, hvor studerende, gamle studerende, studerendes venner og familier, vejledere og praktiksteder kommer og får lidt mad og et glas vin, øl eller sodavand. Til receptionen vil unge, der går på kunstlinjen hos Lise Eiler, udstille nogle af de værker, som de har lavet. Det glæder vi os meget til.

Vi er kommet godt tilbage fra vinterferien og er godt i gang med vores dagligdag, med masser af faglighed, praktikker, kunst og krea. Personligt kan jeg rigtigt godt lide marts, fordi der ikke nogen ferier, så vi har et længere forløb uden afbrydelser.

I marts vil vi selvfølgelig også have fællesspisning og klubeftermiddage, hvor vi bl.a. skal spille Dungeons and dragons og se film.

Det varer heller ikke så lang tid før vi skal i kolonihaven igen og se alt springe ud. Der vil komme en gartner og sætte os i gang med vores plantekasser, så vi kan få en masse dejlige grøntsager, bær og buske i vores nyttehave.

Mange hilsner