Nyhedsbrev 30.11.2015

Winter is coming

Man kan godt mærke, det bliver koldere og vinteren har allerede vist sine tænder. Vinter kan dog bare komme, for der er fuld knald på kedlerne på TAGASKOLEN.

Det har været en god og travl tid på TAGASKOLEN. Der har været en masse statusmøder med de unge og deres STU-vejledere. Til disse møder er der blevet lagt en masse gode planer for deres næste uddannelsesår. Vi glæder os meget til at arbejde med disse nye mål.

Onsdag d. 18 november 2015 deltog TAGASKOLEN i STUdagen. STUdagen er en messe, hvor de STU-tilbud som Københavns Kommune benytter sig af, får love til at vise kommende STU studerende, hvilke tilbud de kan vælge i mellem.

Det var en virkelig god oplevelse og vi havde mange besøgende i vores stand, hvor vi fortalte hvorfor TAGASKOLEN er et fantastisk STU-tilbud. Vi havde flere studerende med på STUdagen, som kunne fortælle om deres oplevelse af TAGASKOLEN. De besøgende i standen synes, det var rigtig godt at høre fra aktive studerende, som en forældre sagde; ”det er altid rart, at høre det fra hestens mule.”

Den 26. november 2015 holder vi åbent hus både på Amagerbrogade 96B og Esromgade 15 for de unge og deres forældre, som gerne vil komme og mærke stemningen på TAGASKOLEN. Vi er meget spændte på, om der er nogle, der finder frem.

Ellers går hverdagen godt, vores studerende arbejder hårdt for at nå deres mål. Nogle af dem, der arbejder aller hårdest lige nu, er de studerende der skal til prøve allerede i december. I år drejer det sig om 9 studerende.

Det er en vidunderlig gruppe unge mennesker, der går på TAGASKOLEN. De deltager i stor stil i vores frivillige klubeftermiddage, hvor vi blandt andet har lavet cremer og andet kosmetik, set filmen Hunger Games og spillet badminton. Endvidere har der været stor opbakning til vores fællesspisning, hvor der deltog 17 gamle og nuværende studerende.

Ikke nok med det, så har de unge i den sidste tid lavet flere ting uden for den almindelige skoletid. Flere unge har spillet Dungens og Dragons sammen et par gange og har været i biografen. Det er dejligt at se, at de unge laver ting sammen i deres fritid.

De bedste julehilsner

Espen Hjøllund