Nyhedsbrev 18.12.2015

Nu er det jul igen, nu er det jul igen

Men heldigvis varer den ikke til påske. Jeg tror, at mange af vores studerende glæder sig til juleferien, men som nogle måske ved, så er ferier ikke min yndlingstid på skoleåret. Ikke fordi jeg ikke kan slappe af, men mere fordi at den bryder op med alt det gode, vi er gang med.

Som alle andre har vi haft travlt op til jul, der har været studerende op til prøver i henholdsvis dansk og engelsk både skriftligt og mundligt. Alle har en god fornemmelse af, at det er gået godt, og de karakterer som de studerende har fået indtil videre, tyder da også på det. Der er blevet givet tre gange 7 og et 10 tal. Super flot gået af både studerende og undervisere.

Vi har fået lidt mere plads på Esromgade 1. sal. Da de studerende havde ytret ønske om et ekstra undervisningslokale, har vi lejet et lokale lige ved siden af de eksisterende lokaler. Det bliver indrettet hen over jul, så det står klar, når studerende kommer tilbage fra juleferie.

Andet nyt er, at vi har indgået et samarbejde med Amager skovhjælpere. Der skal en af de studerende være 2 gange om ugen i en periode. Der ligger masser af muligheder i dette samarbejde, og vi glæder os meget.

Flere af de studerende på TAGASKOLEN er i praktik, bl.a. på Cafe Retro, Professionshøjskolen Metropol og hos Amager Billand. Praktikstederne er glade for vores unge, og de unge er meget tilfredse med deres praktikker, så det er en win win situation.

Nu glæder vi os meget til det nye år, hvor vi fortsat vil arbejde hårdt for at skabe det bedste STU tilbud, så de unge kan komme godt videre i deres voksenliv.

Året kommer til at byde på en masse ting; vi skal på hyttetur, holde reception, have en masse gode oplevelser med klubeftermiddage og fællesspisninger. Endvidere kommer der, ud over det ”normale”, også forskellige tiltag og forløb, for at nævne et par stykker vil der komme et ”spoken words forløb med en forfatter og de unge skal på et førstehjælpskursus.

Til sidst vil jeg ønske alle vejledere, praktiksteder og samarbejdspartnere en glædelig jul og et godt nytår. Vi ses igen i år 2016.

Venlig Hilsen