Nyhedsbrev d. 22.10.15

Så skete der noget med temperaturen. Det er blevet koldere og mørkere om morgen, når vi kører til skole. Det varer nok heller ikke længe, inden vi skal have lys på cyklen, når vi kører hjem.

Men det gør ikke så meget, for vores batterier er fyldt op efter en dejlig sensommer, hvor vi blandt andet har været på 2 studieture til Budapest, med henholdsvis vores 1. sals afdeling og 3. sal/Amagerafdeling.

Det var nogle fantastiske ture, hvor vi havde rigtigt mange studerende med. Mange studerende har, efter vi er kommet hjem, ytret sig om, at de syntes, at det var en fantastisk tur. Det syntes vi også. Vi oplevede mange forskellige ting på turene. Vi sejlede på Donau og så byen fra flodsiden, vi besøgte Budapests flotte zoologiske og vi var i termalske bade. Nogle var på Magrethe øen og på markedspladser, mens andre var ude og køre gokart. Det bedste ved turene var, at vi var sammen, og de unge klarede den over en stor kam rigtigt godt. Der blev skabt nye venskaber og relationer. Vi håber, at vi i fremtiden kan tage flere af disse ture. Det er desværre ikke sikkert, da der er kommet en ny regel om, at vores nye studerende vil blive trukket i uddannelseshjælp, hvis de ønsker at deltage i studieture til udlandet. Jeg har taget dette op på et højere politisk plan for at forsøge at få ændret denne regel. Vi håber på, at vi kan nå at få ændret reglen inden næste års studietur.

I hverdagen er der også godt gang i den på TAGASKOLEN. De studerende er vidensbegærlige og ønsker virkelig at lære noget. Der er allerede 14 studerende, der har tilmeldt sig til 21 forskellige prøver i år, så det gælder om at holde tungen lige i munden, fra deres og vores side.

Endvidere har vi også gang i en masse fede praktikker, eks. hos Bullit cykler, Faraos cigarer, BMW, Dyrenes værn, Café Retro og mange andre velvillige arbejdspladser.

De kreative studerende på TAGASKOLOEN har også udfoldet sig i den sidste periode, flere går på kunstlinje, kolonihaven og Kvisten (vores kreative værksted). Der har været et forløb med Yoga og mindfulness, som nogle af de studerende ønskede.

De unge har i stor stil deltaget i fælles arrangementer bl.a. banko, fællesspisning i Nørrebrohallen og fællesspisning på skolen. De unge har også deltaget i klubeftermiddage hvor vi har bowlet, været i biffen mm. I den seneste måned har flere tidligere studerende været på besøg. Det er vi rigtig glade for. Det er altid et dejligt gensyn og rart at høre, at det går dem godt.