Nyhedsbrev 12.09.2017

Så blev det endelig første skoledag på TAGASKOLEN 17/18. Personalet har selvfølgelig været i gang i lang tid, men torsdag den 10. august kom alle de studerende tilbage fra sommerferie. Det var nogle glade og spændte studerende. Spændte på et nyt år med opgaver der skal løses og en masse gode oplevelser. Selvfølgelig var de 8 studerende, der startede op i år, ekstra spændte. De er alle blevet vel modtaget af de øvrige studerende og har haft en god start på året.

Fredag d. 11/8 var alle afdelinger på TAGASKOLEN i Tivoli, hvor der blev afholdt faglige dage. Det var en god dag, hvor de unge fik prøvet en masse forskelligt. Da dagen var slut for undervisernes vedkommende, blev en del af de unge hængende ud på aften.

Igen bliver det et fantastisk år, hvor der kommer til at ske en masse ting. Allerede her i september tager vi på en lille hyttetur, hvor de forskellige afdelinger kan blive rystet sammen. Endvidere er det planen, at vi tager studietur til foråret.

Skolen fortsætter med at vokse, og da vi har tilgang af studerende, har vi også fundet nye lokaler. Vi har anskaffet os Frankrigsgade 12, som er gode handicapvenlige lokaler tæt på den eksisterende Amagerafdeling. På Amagerbrogadeafdelingen får vi også ekstra lokaler, da vi har været så heldige at få lokalerne på den anden side af baggården. Nu er der masser af plads til nye unge på afdelingen.

Når man får nye lokaler og nye studerende, skal man også have nye og flere undervisere. Vi kan derfor sige velkommen til Anders og Tine. Endvidere er det med glæde, at vi kan fortælle, vi har fået ny dame på vores 3. sals afdeling på Nørrebro, nemlig Hanne, som sammen med Thomas Holt skal styre den afdeling. Til sidst vil jeg nævne rent personalemæssigt, at vi har ansat Dina til at undervise i japansk.

Ellers går TAGASKOLENs gang som det plejer med fuld fokus på hverdagen. De unge er i gang i kolonihaven, til kunst, japansk, Kvisten, dansk, engelsk og selvfølgelig matematik.

Jeg har netop lavet en opgørelse over de sidste 3 års prøver på TAGASKOLEN. De unge har netop rundet 100 prøver hovedsagligt på G og D i fagene dansk, engelsk og matematik. Jeg bliver faktisk lidt stolt over, vi har haft så mange unge igennem prøver og så med et fantastisk snit på hele 7,5. Det kan vi godt være stolte af.

Praktikker har der også været flere af. Vi har haft flere på Dyreværnet, Karamelleriet, Christiansø Farten og meget andet. Der vil også i den nærmeste tid komme flere praktikker bl.a. i dyrebutik, som elektriker mm.

Ring endelig hvis I ønsker at komme på besøg og se de nye lokaler.

Espen