Nyhedsbrev 03.05.2016

Kom maj du søde milde

Lige som vi troede, at foråret var over os, blev vi grusomt snydt med kulde her sidst i april. Jeg sidder i skrivende stund og kigger ud på haglen banke mod ruderne. Vi ser dog stadigvæk mod lysere tider og satser på maj måned kommer til at varme.

Vi har i den sidste tid haft en masse studerende til terminsprøve i både dansk, matematik og engelsk. Dette er en virkelig god måde, hvorpå de studerende får mulighed for at prøve kræfter med det, de skal til sommer.

Sidste uge havde vi fællesspisning, hvor der blev lavet dejlig hjemmelavet sushi, det var en hyggelig aften hvor både gamle og nuværende studerende deltog. Mange studerende havde været der hele dagen og brugt tiden på at spille forskellige spil sammen. Jeg bliver oprigtigt glad, når jeg oplever disse dage, hvor de unge hygger sig gevaldigt.

I går var vi til samarbejdsmøde i UU-København, hvor der skulle evalueres på vores samarbejde med STU vejledere og den opgave vi løser i fællesskab. Det var et rigtigt godt møde, hvor vi fik bekræftet, at TAGASKOLEN løfter en stor opgave på et højt fagligt niveau. Jeg er meget glad for den annerkendelse, og har stolt kunnet give beskeden videre til mit dygtige personale.

Vi skal bestemt også huske, at vores gode resultater kun kan lades sige gøre, fordi vi har en god flok engagerede studerende som forfølger deres mål.

I sidste uge var vi også til møde med Amager skovhjælpere. Vi er i gang med at lave et mere formelt samarbejde, så vores grønne linje kan blive bredere og Københavns kommunes STU’er kan få lidt mere jord under neglene. Det var en god oplevelse at komme ud og se fårene, lammene og hestene springe rundt i de dejlige og friske omgivelser.

Den næste tid bliver som sædvanligt travl, men det kan vi godt lide. Der er fuld fokus på prøver for mange af vores studerende, men mange har også andre projekter, der skal gøres færdig inden sommerferien rammer os.

Endvidere er det normalt også tiden, hvor mange nye STU studerende kommer på besøg for at se, om TAGASKOLEN er noget for dem. Dette er altid en interessant periode, fordi man møder så mange nysgerrige og spændende mennesker. Vi håber selvfølgelig, at der kommer mange nye studerende på besøg, og at de vælger TAGASKOLEN. De unge, der vælger TAGASKOLEN nu, vil være de unge, der skal være med til at præge TAGASKOLEN de næste mange år.

Til sidst vil jeg henvise til vores facebookgruppe, hvor vi har lavet en lille konkurrence. Formålet med denne konkurrence var at få ansat en vikar, men også at få vores facebookside set af så mange som muligt. I skrivende stund har flere ansøgere henvendt sig, og opslaget er nået ud til 3961 personer, så det kan vel siges, at være en succes.

Mange forårs hilsner

Espen Hjøllund af TAGASKOLEN