Nyhedsbrev 07.04.2016

Nyhedsbrev billede

Vi har brugt en stor del af påsken på at gøre klar til de nye kolonihavehold. Nu står haven klar til, at de unge kommer og sår og planter forskellige ting i plantekasserne. Vi har dog tyvstartet en smule, og plantet hindebær, brombær, ribs og stikkelsbærbuske. Vi ser frem til, hvordan alt kommer til at gro og vokse.

Vi glæder os meget til fredag 08/04-2016, hvor vi holder reception på TAGASKOLEN. Dette gør vi bl.a. fordi vi skal fejre, at vi har åbnet Amagerafdelingen. Vi håber på en dejlig eftermiddag, hvor der kommer forskellige samarbejdspartnere i form af vejledere, personale fra bosteder, praktiksteder mm. Derudover er nuværende som tidligere studerende og deres familier også inviteret. Som noget nyt vil vi få leveret mad fra en af vores praktiksteder RUNEMAD.

I denne uge har der været en masse af vores studerende til terminsprøver på VUF. Det giver de unge mulighed for at prøve kræfter med de prøver, de skal op til til sommer. Vi mener, dette er guld værd for de studerende på TAGASKOLEN.

Vi har i de sidste 4 uger haft besøg af praktikanter af 3 omgange. Praktikanterne var unge mennesker fra grundskolen, der måske skal starte på STU på sigt. Dette har været enormt hyggeligt, og de har indgået socialt og fagligt på lige fod med vores andre studerende på TAGASKOLEN. Vi føler, at det har været en succes og vi håber på at se dem alle igen på TAGASKOLEN en gang i fremtiden.

Den 1. april startede to unge mænd på Amagerafdelingen, hvilket gør, at vi har opnormeret personalet. Ole, vores dygtige vikar, kommer nu fast på Amager. Vi glæder os til en forsat god udvikling på afdelingen.

Vi glæder os meget til foråret med mange gode og udfordrende opgaver, solskin og dejlige stunder.