Nyhedsbrev 06.07.2015

Så blev det endelig sommerferie. Vores studerende skal have en velfortjent ferie, de har knoklet hårdt hele året og har skabt meget flotte resultater alle sammen. Der er blevet arbejdet på mange niveauer både personligt, socialt og fagligt.

En del af vores studerende har været til prøver på både 9 og 10 klasses niveau, det er gået virkelig fremragende og de er kommet ud med et gennemsnit på ca. 9, det er helt utroligt flot. Tillykke til dem J og godt gået af underviserene.

Vi er lige kommet hjem fra en hyttetur på Bornholm. Det var en fantastisk tur, hvor de studerende bl.a. prøvede kræfter med rock climbing og rapelling. Endvidere cyklede vi 44 km en dag i det bornholmske landskab, det var temmelig hårdt. Sådan en tur giver en masse til fællesskabet og denne tur var ingen undtagelse.

Afdelingen på 3 sal havde en omlagt uge før de unge gik på sommerferie, her havde vi brudt skemaet op og der blev lavet en masse forskellige ting. Der blev bl.a. grillet i kolonihaven og vi var i biografen.

I løbet af sommerferien laver vi 3-4 forskellige arrangementer, som de studerende kan deltage i. Vi skal i bl.a. i Comedy zoo og se stand up, spille bordtennis og minigolf. Dette gør vi fordi, det kan være en lang sommerferie for nogle af de unge og for at holde fast i den gode stemning, der var inden sommerferien.

Nu er de studerende på ferie, men vi andre arbejder videre lidt endnu, så næste skoleår kan blive lige så godt som i år. Der kommer flere nye tiltag i løbet af skoleåret. Først og fremmest vil jeg nævne vores nye afdeling på Amagerbrogade 96B. Vi fik fået nøglerne i sidste uge og håndværkere er i gang med at gøre lokalerne klar, så de bliver, lige som vi vil have dem.

Der kommer også 8 nye studerende til TAGASKOLEN efter sommerferien, det glæder vi os meget til, og er sikre på, vi nok skal få en god tid på TAGASKOLEN sammen. Det betyder også, at vi skal ansætte lidt mere personale. Vi er i fuld gang med denne proces og har alt på plads, når de studerende kommer tilbage fra sommerferien mandag den 10. august.

Vi skal, ligesom de andre år, også på en studietur i skoleåret 2015/2016. Hvor den går hen, ved vi ikke endnu, da de nye studerende skal have en mulighed for at have indflydelse på, hvor turen skal gå hen.

Til sidst vil jeg takke alle samarbejdspartnere for et godt år. Der har været et skoleår med massere af gode praktikker, møder mm. Lad os forsætte dette gode arbejde.

God sommer til alle

Mange hilsner