Nyhedsbrev 28.05.2015

Tiden går hurtigt og vi nærmer os med hastige skridt sommerferien, der er rent faktisk under en måned til, at de hårdtarbejdende studerende på TAGASKOLEN får en velfortjent ferie.

Inden ferien sker der en masse ting. Først og fremmest har vi stort fokus på, at få de unge vi har, der skal til prøve, rigtig godt igennem. I år skal der i alt gennemføres 10 forskellige prøver. Held og lykke til alle de studerende, som kæmper virkelig hårdt i disse dage.

På værkstederne på Kvisten er der også godt gang i den. Der er kommet en sending af gamle cykler, som skal laves helt fra bunden. Her arbejder de unge med denne proces, helt fra begyndelsen med at skralde cyklen helt, slibe stellet ned, lakere det og så bygge cyklen op. Det er en god og lærerig proces.

Andre studerende forsætter arbejdet i sy-og keramikværkstederne på Kvisten, og får lavet nogle virkelig flotte produkter.

Sidste weekend deltog TAGASKOLEN i Nørrebroløbet. En del af de studerende havde trænet op til dette, og lørdag den 23. maj skulle de så stå deres prøve. Alle der deltog fra TAGASKOLEN klarede sig godt, og fik løbet de 5 km på gode tider.

På TAGASKOLEN bliver vi selvfølgelig også berørt af det forestående folketingsvalg. For flere af vores studerende er det første gang de skal stemme, og vi vil derfor have fokus på dette i de næste 3 uger. De studerende er allerede i gang med at udveksle holdninger og meninger til forskellige emner, hvilket giver en god og sund dialog ved morgenbordet.

Så nærmer tiden sig også, hvor vi skal på hyttetur. I år bliver det på Bornholm, hvor vi bl.a. skal over og mærke efterdønningerne fra folkemødet. Vi har hyret et eventfirma, som skal stå for en dag med rapelling, klatring mm. for de studerende, der har lyst til det. Vi er sikre på, at det bliver en dejlig hyttetur med masser af oplevelser og hygge.

Mange Hilsner