Nyhedsbrev 18.09.2015

Sensommernyt fra TAGASKOLEN

Så er vi endelig tilbage efter en lang sommerferie. Der er sket en masse hen over sommeren. Først og fremmest har vi fået nogle dejlige nye studerende, som har haft en flot opstart på TAGASKOLEN. Vi har lavet en masse ting for at lære hinanden bedre at kende, bl.a. har vi haft en teambuilding dag og været i Tivoli.

Som nogle af jer ved, har vi startet en ny afdeling op, den ligger på Amagerbrogade 96B. Vi overtog lokalerne 1. august, så vi har haft travlt med at gøre lokalerne klar til de 3 studerende, som startede på Amagerbrogade mandag d. 10. august. Som underviser er det en garvet fyr, der er flyttet med ud til Amager. Det er Rasmus, der har været ansat på skolen helt siden de spæde start.

Vi har i sommerferien ansat en ny lærer, en pædagog, 2 vikarer og en socialrådgiverstuderende. Dette går, at vi nu står endnu stærkere, end vi gjorde før og kan tilbyde endnu bedre undervisning, vejledning og støtte til de studerende.

Jeg synes, vi har fået 3 enormt stærke teams på alle afdelinger, så vi har virkelige gode muligheder for at give de unge den bedste STU uddannelse.

I september måned har vi nok at se til. Vi skal på studietur i uge 38 med 3. sal og Amagerafdelingen. I uge 39 tager 1. salen af sted. Begge ture går til Budapest. Vi skal besøge termalske bade, sejle på Donau, besøge underjordiske grotter, se byens fantastiske borg og meget mere.

Selvom vi har haft travlt i august med nye undervisere, ny afdeling, nye studerende, tilsyn og meget mere, så har det været en fantastisk måned. De studerende har på kort tid opbygget gode relationer, nye venskaber knyttes og der er over en bred kam lyst til STU-livet på TAGASKOLEN. Et godt eksempel var den første dag efter sommerferien, hvor de studerende spiste morgenmad sammen, her var der en vidunderlig stemning, hvor der var en summen i lokalet af samtale og hygge.

De unge deltager i stor stil i klubeftermiddag, og har på egen hånd taget initiativ til at spille D&G sammen i deres fritid. Derudover arbejder de flittigt med de fag, de har i dagligdagen; nogle arbejder hen mod prøve, andre er på kvisten, til kunst eller i kolonihaven.

Det har været en fantastisk spændende tid på TAGASKOLEN, og vi glæder os til de kommende måneder, hvor der vil være fuld knald på.

Mange sensommer hilsner